Parkering

Samfälligheten tillhandahåller endast en (1) parkeringsplats för varje fastighet. Med parkeringsplats menas antingen anvisad plats på den öppna parkeringen eller plats i garage.
Fastighetsägare/hyresgäster ansvarar för att respektive parkeringplats städas och snöröjs.
Nyttjanderättsavtal för fasta och hyrda parkeringsplatser ska skrivas med samfälligheten för att p-tillstånden ska gälla.
Aktuella nyttjanderättsavtal för fasta parkeringsplatser och hyrda parkeringsplatser kan hittas här.

OBS! Det är viktigt att p-tillståndet ligger väl synligt i bilen!

På gatorna mellan kvarteren och i övrigt i området råder det parkeringsförbud där det inte är skyltat för påbjuden parkering. Där det också är skyltat Motorfordon förbjuden med tillägget, gäller ej behörig trafik. Detta med tanken på att utryckningsfordon ska kunna ta sig sig fram och endast i undantagsfall ska man köra bil inne i området. Man får då stå parkerad så länge man behöver lasta in och ut ur fordonet. Lämnar man bilen parkerad så kan kontrollavgift utfärdas vid kontroll.

OBS! 10 km/h är tillåten på påbjudna gång och cykelvägar!

Avskrivning av parkeringsavgifter kan av mycket synnerliga skäl prövas och beslutas av styrelsen.
Gästparkeringar finns vid respektive vändplan framför poolhuset och närlokalen samt vid miljöhuset, totalt 34 st. På dessa parkeringsplatser gäller 3 timmars gratis parkering med p-skiva. Därefter avgift med 6 kr per timme upp till 24 timmar, max 80 kr per dygn. Man kan betala via app och sms.

Eluttag med för motorvärmare

Flertalet av parkeringsplatser har tillgång till ett motorvärmaruttag som kräver en nyckel. Om du av någon anledning saknar nyckel, hör av dig till styrelsen.

Dessa motorvärmaruttag har dessvärre passerat utgångsdatum och går inte att reparera längre om de går sönder.

Tänk på att aldrig lämna motvärmarkabeln kvar i uttaget när bilen inte är ansluten.

Motorvärmaruttagen skall användas till just motorvärmare, det är absolut förbjudet att ladda sin elbil och laddhybrid i dessa.