Vi är styrelsen

Vi är tacksamma om du i första hand kontaktar styrelsen via epost eller via snigelpost genom brevlådan vid poolhuset.

Maria Trenter

Leila Ahonen
leila@midgardssamfallighetsforening.se

Förslagslåda

Styrelsen har en brevlåda på poolhusets framsida. Den är ett alternativ för de medlemmar som saknar möjlighet att ta kontakt via epost, utan vill kunna komma med synpunkter och idéer kring samfälligheten via gammal hederlig skrivelse.

Postadress:

Midgårds Samfällighetsförening
Albert Målares väg 20
187 75 Täby

Ekonomisk förvaltning

Den ekonomiska förvaltningen sköts av Simpleko. Ekonomifirman sköter hanteringen av driftsbidragsavierna. För frågor om avierna kontakta i första hand Simpleko via mail info@simpleko.se eller på telefon 018-660 01 60 (öppet 9-12, 13-15) ange att ärendet gäller Midgårds Samfällighetsförening. Det går även att logga in sig på deras hemsida www.simpleko.se, klicka på Logga in och Portalen för boende.

Styrelsens arbete

Vision

Vår vision är att vara ett attraktivt radhusområde med en väl fungerande samfällighet och låga driftkostnader.

Styrelsen ska

1. Förvalta samfälligheten och dess tillgångar. Kontanta tillgångar ska placeras, i den mån de inte behövs för omedelbart förestående utbetalningar, på räntebärande konto i bank.
  2. Föra redovisning över föreningens räkenskaper
  3. Ansvara för att protokoll förs vid föreningsstämma
  4. Föra förteckning över deltagande fastigheter, deras andelstal och ägare
  5. Årligen till ordinarie stämma avge förvaltningsberättelse över föreningens verksamhet och ekonomi
  6. Årligen till ordinarie stämma presentera förslag till underhålls- och förnyelsearbeten, samt i förslag till utgifts- och inkomststat ange vilka medel som avser respektive arbete
  7. Se till att betryggande försäkring finns för samfällighetens egendom och kassaförvaltning

Årsstämma

I början av varje år håller styrelsen årsstämma med Midgårds Samfällighetsförening. Då berörs vad som hänt under året, diskussioner, förslag på förbättrningar mm.
Inför stämman har medlemmarna möjlighet att, dels ge egna förslag i form av motioner och anmäla intresse för att själva gå med i styrelsen.

Motioner

Skickas till styrelsen senast 4 veckor före stämman, via brevlådan eller mail till styrelsen@midgardssamfallighetsforening.se

Nya styrelsemedlemmar

Skulle någon vara intresserad av att gå med i styrelsen, eller känna till någon som är det, kan ni kontakta valberedningen@midgardssamfallighetsforening.se

Dokument

På grund av det nya GDPR förordning är protokollen lösenordsskyddade då de kan innehålla personuppgifter. Kontakta styrelsen (styrelsen@midgardssamfallighetsforening.se), för att erhålla lösenordet.

Ordinarie stämma 2024

Nyhetsbrev 2024