Närlokalen

Vid södra vändslingan finns våran gemensamma närlokal, denna kan bokas för olika funktioner.

Boka lokalen genom att fylla i formuläret som finns här
eller skicka epost till bokningsansvarig på bokalokal@midgardssamfallighetsforening.se

Om ni har en bokning eller vill boka lokalen, vänligen kontakta bokningsansvarig via mailadressen senast några dagar innan för avstämning inför nyckelöverlämning och genomgång på plats.

Endast i undantagsfall kan man kontakta bokningsansvarig via sms eller via brev i postlådan.

Bokningsansvarig är Sofie Olofsson, Albert Målares väg 26H,  070-2085243.

Lite förhållningsregler för närlokalen

Närlokalen får disponeras av boende i Midgårds Samfällighetsförening på följande villkor:

• Nycklar lämnas endast ut till myndiga medlemmar som får skriva under villkoren, kvittera mottagandet av nycklarna och lämna en depositionsavgift på 500 kr.
  • Papper för nyckelkvittering kan laddas ner här.
  • Den medlem som kvitterar ut nycklarna är ekonomiskt ansvarig för ev skador som uppkommer såväl i, som i direkt anslutning till lokalen i samband med nyttjandet.
  • Vid återlämnande av nycklarna inspekteras lokalen och depositionsavgiften återfås om inga anmärkningar finns.
  • Om reglerna inte efterföljs återfås inte depositionen. Om kostnad för ev städning och reparationer överstiger depositionen debiteras den som kvitterat nycklarna.
  • Lokalen får inte användas för offentlig försäljning av varor el dylikt annat än i slutna sällskap.
  • Enstaka utlåning har alltid företräde före återkommande utlåning när lokalen bokats minst en vecka i förväg.

Före återlämnandet av nycklarna ska lokalen vara noga städad enligt följande:

• Golvet ska sopas eller dammsugas samt våttorkas (den som disponerar lokalen står själv för medel för disk och städ samt toalettpapper och diskhanddukar). Dammsugare och svabb finns i närlokalen.
  • Toaletter och handfat ska rengöras
  • Diskmaskin ska vara tömd och påbörjat diskprogram vara avslutat
  • Alla ytor i kök ska vara rengjorda, inkl ugn och mikro
  • Kylen ska torkas ur men får inte stängas av
  • Krossat glas, ölburkar, cigarettfimpar och annat skräp ska avlägsnas från området runt närlokalen.
  • Termostaten får inte röras. Element får inte lämnas avstängda

Den medlem som kvitterat ut nycklarna måste finnas i lokalen under tiden den används!

OBS! Klockan 23.00 ska det vara tyst från lokalen