Information om posthantering!

OBS! Sista påminnelsen!

Fastighetsägare, och är ni hyresgäster så måste ni omgående se till att er fastighetsägare inkommer med blanketten nedan!

Ni som ännu inte lämnat in blanketten för anmälan ombeds göra det omgående, dock senast 15 oktober. Kommer ni in senare med blanketten kan vi dessvärre inte garantera att ni kan få ett postfack då beställning av fack sker snarast efter den 15 oktober och det är upp till 12 veckors leveranstid.

Vi rekommenderar därför att ni alla tackar JA till ett postfack då samfälligheten inte kan gå in och ta några extra kostnader för detta vid ett senare tillfälle eller ta höjd för att man inte kommer in i tid med anmälan.

Pga utrymmesskäl finns det tyvärr ingen möjlighet att inrymma större postfack för t ex paket.

Tidplanen är nu att postfacken ska vara monterade och klara senast i början av mars 2022.

Observera att har man inte beställt något postfack kommer Postnord inte att dela ut någon post till er med undantag för eventuella tidningsbud fr om mars 2022. Man måste då hämta sin post på Postens kontor på Kemistvägen i Täby.

Om ni tackar nej nu eller söker dispens så bör ni tänka på att om ni t ex säljer fastigheten eller dispensen omprövas eller inte godkänns, så har ni eller den nya ägaren inget postfack. OBS, dispens söker man själv via Postnords kundtjänst som sedan skickar ärendet vidare till utdelningskontoret, samfälligheten kan inte söka dispens åt fastighetsägare. Det de som söker om dispens behöver tänka på är dock att postlådorna behöver vara placerade enligt de föreskrifter som finns angående höjd, uppmärkning och placering. Se https://www.postnord.se/ta-emot/postutdelning/postlador-vid-villor-och-radhus eller ring 0771-33 33 10.

Utifrån de offerter och priser vi har tagit in från olika leverantörer inklusive arbetskostnad, så kommer vi att gå vidare med nedanstående. De levererar modulerna, monterar och driftsätter allt. Leverantören har också jour vid problem med postfacken och monteringsanvisningar kommer att göras tillgängliga för alla fastighetsägare.  Läs mer om leverantören via www.lasman.se

I första hand är postfacken var och ens eget ansvar, skulle det dock bli skadegörelse eller annan åverkan eller större driftproblem kommer samfälligheten via styrelsen göra en bedömning var kostnaden i slutänden hamnar, i dialog med berörda parter.

Priset per fastighet är ca 1 500 kronor baserat på att vi beställer fack till samtliga fastighetsägare och då ingår arbetskostnaden som uppgår till 15 000 – 20 000 kr. Samfälligheten kommer parallellt se över belysningen vid respektive plats. När vi fått in alla blanketter (senast den 15 oktober) kommer vi att lägga en beställning.

Vi återkommer sedan till er alla med mer information om slutpris ni ska betala in på samfällighetens Bankgiro och samt mer information om tidplan, namnuppgifter som ska stå på postlådan mm. Det kan också bli aktuellt att ni betalar in via avgiftsavin i förskott.

Observera! Betala inte in något förrän ni blir ombedda att göra det eller om det aviseras via avgiftsavierna.

Svenskboxen

3 st nycklar/fack ingår
5 års garanti.
Säkerhetsklassad
Godkänt av SP. Sveriges Tekniska Forskningsinstitut.

Mått: B 955 x H 1085 x D 308 mm (hela modulen) Snedtak och avlastningsbord kommer att installeras.