Underrättelse om Stämma samt information

Hej!
Se nedan eller i bifogad fil för underrättelse om stämma, nytt datum samt övrig information.
Vänligen
Styrelsen

UNDERRÄTTELSE

2021-03-24

OBS! Nytt datum pga pandemin och gällande restriktioner!

Härmed underrättas du, i egenskap av fastighetsägare på Albert Målares väg i Täby kyrkby, om ORDINARIE STÄMMA för Midgårds Samfällighetsförening.

Datum för mötet:                                     Onsdag 9 juni 2021

Tid för mötet:                                           18.30-20.30

Plats för mötet:                                        Matsalen Skolhagenskolan

Särskild kallelse med bilagor skickas per post senast två veckor innan stämman.

Medlem kan genom motion väcka förslag rörande föreningens verksamhet. Motion som ska behandlas på stämman ska vara styrelsen tillhanda senast sex veckor innan datumet för stämman. Maila motion till  styrelsen@midgardssamfallighetsforening.se eller per post till Midgårds Samfällighetsförening, Box 6001, 187 06 Täby alternativt lägg det i postlådan vid poolhuset.

Punkter på stämman kommer bl a att vara:

• Årsbokslut och verksamhetsberättelse
  • Revisionsberättelse
  • Budget
  • Förslag från styrelsen och motioner
  • Förnyelse- och Underhållsplan
  • Val av Ordförande, ledamöter och suppleanter till styrelsen
  • Val av valberedning
  • Vision

Samtliga underlag kommer att publiceras på hemsidan, dock med lösenord som ni tillfrågar styrelsen om.

Då ingen valberedning valdes på förra stämman, ber vi er som kan tänka er att ingå i styrelsen som ledamot eller suppleant att höra av er till styrelsen. Vi behöver också en valberedning, kan ni tänka er att inför kommande stämmor ingå i valberedningen, tveka inte att höra av er.

Välkommen!
Önskar Styrelsen

Nu är våren här!

Arbetet med miljöhuset har försenats då bl a plåttaket som ska behandlas för att kondens inte ska uppstå inte har kunnat levererats i tid. Arbetet upptas snarast möjligt!

I vår upphandling av snöröjning och halkbekämpning som också inkluderar framsidorna och gårdarna mellan huslängorna, ingår också att allt grus tas bort. Gruset kommer att tas bort löpande och senast efter påsk ska det vara borta om tidplanen håller.

Städdag

Även om vi inte kommer att kunna samla alla för en gemensam städdag, vill vi be er alla att hjälpa till med att ta hand om skräp och fimpar som finns i området i rabatter, längs med gång-och cykelvägar och på parkeringsplatsområdet. Då vi alla har skrivit avtal med samfälligheten för våra fasta och förhyra parkeringsplatser, ska de städas av respektive p-platsinnehavare. Borsta därför ut grus från din p-plats så det kan tas om hand av vår entreprenör, ta bort eventuella löv och skräp och gör det snarast möjligt, dock senast efter påskhelgen.  Se också till att det endast är cyklar, cykelställ och eventuella skottkärror i våra gemensamma cykelförråd. Inga privata ägodelar ska förvaras i dessa förråd och hjälps åt med att hålla ordning.

Växtlighet på samfälld mark

På en del platser i området har en del fastighetsägare under åren planterat olika typer av växter, buskar och träd på samfälld mark. Som tidigare beslutats och meddelats kommer vår entreprenör löpande under 2021 ta bort ogräs framför fastigheterna där inte sköts av fastighetsägaren. Vidare kommer också all annan växtlighet framför fastigheterna där det finns rötter som kan skada och eller påverka dräneringen tas bort. Man kan som enskild fastighetsägare göra iordning själv med växter i krukor eller motsvarande men inga växter får planteras i marken framför fastigheterna och med fördel lägger man istället grus eller prydnadssten.

På platser där det växer buskar, häckar eller träd utanför eller intill tomtgräns på samfälld mark som nuvarande eller tidigare fastighetsägare planterat, denna växtlighet får inte hindra framkomligheten på gång-och cykelvägar eller trottoarer och ska då underhållas av fastighetsägaren i första hand om inget annat överenskommits med samfälligheten och i övrigt följa lagar och regler för detta, läs mer på kommunens hemsida, https://www.taby.se/bygga-bo-miljo/hackar-och-trad/

Detta gäller under sommarperioden såväl som vinterperioden för att snöröjningsmaskiner ska kunna komma fram ordentligt. Samfälligheten ersätter inte skadad växtlighet om det växer ut i gång-och cykelvägar eller på trottoarer och kommer också ta bort växtlighet som inte underhålls och uppfyller gällande lagar och gemensamma regler.

Tack på förhand!

Vänligen

Styrelsen

styrelsen@midgardssamfallighetsforening.se www.midgardssamfallighetsforening.se Facebook, Midgårds Samfällighetsförening